Gozd skozi otrokove oči

Letos se je OŠ Preserje pri Radomljah prijavila za sodelovanje na Unesco projektu Gozd in naravno okolje skozi otrokove oči.

Nosilec projekta je Vrtec Sežana. Cilji projekta so spodbujanje pozitivnega odnosa do narave, ohranjanje pristnosti in sožitje z naravo, izobraževanje v trajnostnem načinu življenja (zdravje, gibanje, skrb za okolje …), medpredmetno povezovanje, sodelovanje z Unesco šolami, ohranjanje naravne in kulturne dediščine, razvijanje štirih Delorsovih stebrov (živeti, vedeti, biti, delati skupaj) in razvijanje spoštovanja ter odgovornosti državljanov.

Projekta se je z vsem srcem lotil 1. a-razred z učiteljicama Manco Mihelčič in Moniko Pogačar, ki sta se zavezali, da bosta večino četrtkovega pouka izvedli zunaj, torej v naravi, ne glede na vremenske razmere. Učenci in učenke so v tako drugačnem načinu pouka res uživali, kar se vidi tudi po njihovih izjavah in pričujočih fotografijah.

Med drugim so se učili gozdnega bontona, se igrali gozdni bingo z barvami, poslušali ljudske pravljice, spoznavali razlike ozko-široko, debelo-tanko, visoko-nizko, urejali jesenske liste po odtenkih in plesali indijanski ples. Poleg tega so se pretvorili v gozdne detektive, hodili po vilinski poti, ustvarjali mandale iz naravnih materialov, opazovali gladino Kamniške Bistrice, skakali po lužah, naučili novo pesmico ali dve in oblikovali števke iz vej.

Prav tako so določali starost dreves, opazovali lubje, določali smeri neba glede na mah, prepoznavali zvoke z zaprtimi očmi, se učili o tem, kako se živali pozimi grejejo, kam odletijo ptice selivke, spoznavali pomen varovalnih barv, šteli bitje cerkvenih zvonov, uporabljali povečevalno steklo, spoznavali razliko med slano in ivjem, opazovali smer in dolžino sence, opazovali prve znanilce pomladi ter odkrivali črke in številke, ki se skrivajo v drevesih.

Neverjetno in pohvalno, koliko novih informacij so uspeli odkriti med zabavnim učenjem v gozdu. Na tem mestu sledi zahvala mentoricama za pogum in dodatno delo, ki sta si ga nakopali, a sta ga z velikim veseljem opravljali, saj so se učili za življenje.

 

Za konec pa še nekaj izjav učencev in učenk 1. a-razreda:

Kaj mi je bilo najbolj všeč pri gozdnih četrtkih?

Ko pojejo ptički v gozdu in ko smo našli cvetlico pasji zob. (Ajda)
Ko se dotikamo nepekočih kopriv. (Sara)
Ko prepoznamo kakšno rastlino in žival. (Erik)
Ko jemo divji čemaž. (Tim)
Ko gledamo drevesa, rastline in plodove ter se učimo o njih. (Pika)
Ko se učimo o gozdu. (Taš)
Ko se igramo. (Aljaž)
Ko se veliko pogovarjamo. (Jurij)
Ko rešujemo naloge na listu. (Vid)
Ker imam rada živali, se rada učim o njih, hodim v gozd in jih spoznavam. (Melanija)
Ko iščemo različne živali. (Maj)
Ko smo iskali in prepoznavali stopinje. (Iris)

 

Mentorici: Manca Mihelčič in Monika Pogačar
Zapisala: Simona Jeran
Avtorica fotografij: Manca Mihelčič

Dostopnost